מערכות סטריאו

הטכנולוגיה המודרנית המאפשרת שמיעה של שירים במכשירי המובייל, במחשב או ישירות מהטלוויזיה נידמה כי החליפו את הצורך במערכות סטריאו אבל לא כך הדבר ורבים אוהבים להחזיק בביתם מערכות סטריאו מקצועיות עם איכות שמע גבוהה גם כיום.

חובבי המוסיקה האיכותית השקיעו במשך שנים ברכישה של מערכות סטריאו איכותיות אשר הפיקו צלילים נקיים ואיכות גבוהה של שמע. הדבר השתנה מעט עם הפריצה של מכשירי איי פד ודומיהם שלא לדבר על טאבלטים ומכשירי סלולאר עם איכות שמע גבוהה יחסית. כל אלו הביאו  למראית עין של ירידה בביקושים למערכות סטריאו כפי שהכרנו אותן אבל למעשה השינוי שחל הוא בהתאמת מערכות הסטריאו המודרניות לצרכי הלקוחות הטכנולוגיים של היום.

מה השתנה במערכות סטריאו?

מערכות סטריאו כיום מותאמות לצרכי הלקוחות בכך שהן לא מיועדות אך ורק להשמעה של דיסקים אלא הוסיפו פורמטים טכנולוגיים מתקדמים יותר שנוחים לשימוש דור המשתמשים הנוכחי דוגמת עמדות עגינה למכשירי אייפון שמאפשרים "משיכה" של השירים ישירות מהמכשיר תוך כדי הטענה שלו ושמיעה של השירים במערת עצמה או באמצעות אפשרות של חיבור דיסק און קי ודומיו באמצעות חיבור USB מהיר להשמעה ישירה של מוסיקה מהמכשיר הקטן. אלו כמובן תוספות לאפשרות של שמיעה מהרדיו או באמצעות דיסקים רגילים צרובים או מקוריים.

איך בוחרים מערכת סטריאו טובה?

אם אתם חובבי מוסיקה איכותית והפתרונות המודרניים מתאימים לכם אז כל שנותר הוא למצוא מערכת סטריאו שתתאים לצרכים שלכם ולאוזן שלכם. על כן חשוב לבדוק היטב בטרם רוכשים מערכת שכזו.
ראשית יש לרכוש את המערכת רק במקום עם חדר אקוסטי שמיועד למכירת מערכות שכאלו והשמעה שלהן. חשוב לנסות ולשמוע מוסיקה שאתם אוהבים והבאתם על גבי דיסק רגיל או דיסק און קי. חשוב לשמוע את המערכת באיכות רגילה ולא על בסיס מוסיקה שמושתלת עבורה באיכות גבוהה במיוחד וצלילים נעימים לאוזן גם במכשיר בינוני ולאו דווקא איכותי במיוחד.

אם מצאתם מערכת שמתאימה עבורכם אז נותר לבדוק איזה חיבורים היא כוללת והאם היא נגישה לכמה אופציות חליבור שירים ומוסיקה. האם יש להם עמדת טעינה שמתאימה למכשיר הסלולאר שלכם? האם יש דרכים נוספות לחבר אליה אביזרי מוסיקה באמצעות USB?

המערכת מתאימה – מה עכשיו?

בהנחה שיש הכל והיא נישמעת היטב עבורכם אז נותר לברר אודות אחריות, שירות וכמובן השוואת מחירים מול אופציות אחרות.